void setup()
{
+ delay(40); // LCD Power-On Reset (POR) initialization wait
lcd.begin(COLUMNS, ROWS);
pinMode(UP_PIN, INPUT_PULLUP);
attachInterrupt(digitalPinToInterrupt(UP_PIN), counter_up, FALLING);
void setup()
{
+ delay(40); // LCD Power-On Reset (POR) initialization wait
// set up the LCD's number of columns and rows:
lcd.begin(COLS, ROWS);
lcd.print("hello, world!");
void setup()
{
+ delay(40); // LCD Power-On Reset (POR) initialization wait
LCD_screen.begin(COLS, ROWS);
LCD_screen.clear();
}
### Допълнително:
Пример за опроводяването в една стандартна Full-HD RGB 8-bit/color матрица:
-`1920*1080(pixels) = 2073600px ~ 2M`
+`1920*1080(pixels) = 2073600px ~ 2M` пиксела
+
`1920*1080(pixels) x 3(rgb) x 8(bit/color) x 2(two electrodes per pixel) = 99532800 ~ 100M` извода
+
Единия електрод може да е общ за всички пиксели или да се свържат в матрица `1920*1080`, като едната от страните ще е с тройно повече изводи за R/G/B каналите.
На практика се използват преместващи регистри(преподавани в предния урок), като всеки ред на екрана е един преместващ регистър и може началото(входа) на всеки следващ ред да се свърже към края(изхода) на предния ред в един общ преместващ регистър.
По такъв начин се управляват реалните монитори, но има различни оптимизации за по-висока честота на опресняване, като например отделни преместващи регистри за всеки цветови канал.
### Допълнително:
-[Как работи екрана и пример без използване на библиотека(и въобще без микроконтролер)] (https://www.youtube.com/watch?v=cXpeTxC3_A4) - съветвам ви да го изгледате този
+[Как работи екрана и пример без използване на библиотека и въобще без микроконтролер] (https://www.youtube.com/watch?v=cXpeTxC3_A4) - съветвам ви да го изгледате този
[Пример за използване с микропроцесор 6502 на асемблер](https://www.youtube.com/watch?v=FY3zTUaykVo)
[Допълнително обяснение как работи този екран(https://www.engineersgarage.com/making-custom-characters-on-16x2-lcd/)
-Ще кача пример без библиотеката и ще добавя линк към него тук.
-Ще сложа картинки за различните видове дисплей с типовете им в папка [Types](https://gitlab.com/tues-embedded/vmks/-/tree/master/Useful%20Pictures/LCD/Types).
+[Картинки за различните видове дисплей с типовете им](https://gitlab.com/tues-embedded/vmks/-/tree/master/Useful%20Pictures/LCD/Types)
-----
Кодиране на символ - пример с буквата `h`, като активните пиксели са `1`:
+```
1 - bit
1111 - nibble
11110000 - byte / octet
+```
Ако кодираме пикселите вертикално от горе-надолу и от ляво на дясно:
```C++